Vývoj v Unreal Engine - tipy a triky

Vývoj v Unreal Engine - tipy a triky Tagy: Software
| Publikováno dne

Unreal Engine je moderní software pro vývoj her a aplikací založených na potřebě realističnosti, neomezené práce s 3D objekty a renderem v reálném čase. Vyjma herního průmyslu, velké popularity dosahuje v architektuře, automotive, filmovém průmyslu, vzdělávání, tréninku, simulacích, XR aplikacích nebo vysílání živých událostí. Celý souhrn využití naleznete na oficiálním webu enginu. V principu jde o obecný nástroj, v němž lze tvořit téměř cokoliv.

Za největšího konkurenta Unreal Engine lze považovat obdobný engine od Unity. Mezi oběma programy existuje celá řada rozdílů, tím z počátku nejviditelnějším je rozdílý programovací jazyk - v Unreal engine většina tvůrců používá vizuální programovací prostředí Blueprint, jež se může pro milovníky kódu jevit nepřehledným. Principy programování a toku kódu jsou zde však zachovány a rychle si lze zvyknout. Alternativou Blueprint je výkonově optimálnější programování v C++.

Výhodou Unreal engine je široká podpora práce s modely a materiály. Vyjma oficiální dokumentace lze vědomosti čerpat i z obřího množství informací na internetu. Nutno však zmínit, že pro přístup ke všem zdrojům je nezbytné stát se ověřeným vývojářem Unreal Engine. Toho docílíte přihlášením se do účtu Epic Games a propojením svého licencovaného účtu Epic Games se svým GitHub účtem. Spojením všech zdrojů mám přitom na mysli i přístup ke kompletnímu kódu herního enginu - Unreal Engine je totiž Open Source. V jeho kódu si můžete cokoliv upravovat a poté z upraveného kódu vybuildovat pomoci Visual Studia customizovaný Unreal Engine. Například upravenou verzi Unreal enginu zaměřenou na virtuální realitu má na svém GitHubu Oculus. Samotnou tvorbu pro VR však podporuje i standardní build Unrealu.

Unreal Engine si může kdokoliv legálně stáhnout a vyzkoušet. Do prvního vydělaného $1 milionu je jeho používání zdarma. Přesto, mnozí vývojáři a tvůrci se výběrem vhodného herního enginu pro jejich projekt nezabývají a automaticky volí Unity. Abych jim možná usnadnil, možná ztížil volbu, průběžně sepisuji a aktualizuji článek s rozdíly mezi Unreal a Unity. Sám jsem totiž nucen v závislosti na typu VR produktu používat oba enginy.

YouTube kanál s tipy a triky pro Unreal Engine

Při své práci se zaměřuji především na volbu správných nástrojů a procesů pro maximálně efektivní tvorbu aplikací využívajících real-time 3D prostředí. Má práce zpravidla končí po pilotním projektu a pár prvních projektech, behem nichž jsou veškeré procesy nastaveny a ideálně automatizovány tak, ať jsou delegovatelné a škálovatelné. S tvorbou procesů jsou svázané i dokumentace. Aby byly co nejjednodušší, rozhodl jsem se pro tvorbu krátkých (maximálně 3 minutových) video ukázek obecných možností v Unreal Engine, na něž z dokumentací odkazuji. Tyto ukázky zveřejňuji na YouTube kanálu GameArter, v playlistu Unreal Engine - Quick tips.

Formát je co nejjednodušší - na videu je ukázka postupu, v popisu poté anglicky nebo česky (na záladě nastaveného jazyka YouTube) stručný náhled na danou operaci - co se dělá, jakým způsobem, proč je to potřeba a jak to pomůže.

Podívat se na video tipy pro Unreal Engine

  • Blog
  • Vývoj v Unreal Engine - tipy a triky
Tagy:
Sdílení: