Příručka Vývojáře - Vývoj VR Aplikací na Oculus Quest 2
Zajímáte se, řešíte, nebo chystáte se pro vývoj VR aplikací (případně AR/MR, zkrátka XR) na VR headset Oculus Quest 2? Zjistěte, jaké podmínky je nutné splnit, jak aplikací pro běh na Questech nastavit a co vše je nezbytné splnit.
Základní informace / požadavky na aplikace
- Doporučení od Oculusu pro dosahování hladkého běhu standalone VR aplikací na brýlích Quest (Unity)
- Nastavení Unreal Engine pro Quest 2 standalone aplikace
- Virtual Reality Guidelines pro Quest
Výkonostní cíle
- FPS 72 a výše
- 150-175 draw calls / frame
- 750,000 - 1,000,000 polygonů / frame
Základní nastavení buildu
Nejdůležitějším nastavením při buildu VR aplikací je aktivace SDK podporovaného cílovým zařízením. V případě brýlí Quest to je SDK od Oculusu. Tohle SDK řeší mimo jiné spuštění aplikace ve VR módu namísto klasickém okně a propojení s VR ovladači headsetu.
Při nastavování parametrů buildu se vychází z operačního systému cílové platformy - Windows / MacOS / Linux / Android / OSX a výkonu daného zařízení. Nejproblematičtější je vždy výkon pro nízko výkonná zařízení typu telefon - v našem případě all-in-one VR headset Oculus Quest.
Build pro Oculus Quest 2 (Standalone aplikace)
VR brýle Quest existují ve 2 generacích - generaci 1 vydané 19. května 2019 a aktuální generaci 2 dostupné od 15. září 2020. V tomto článku se zabývám aktuální 2. generací, jež je oproti generaci 1. zhruba 4x výkonnější.
- Nutnost používání optimalizovaných rendering pipeline
- Doporučení aktivovat stereoskopický rendering (stereo)
Měření běhu aplikace na konkrétním zařízení
Android debug bridge (adb)
-
Zobrazení připojených Android zařízení k PC
adb devices
-
Log běhu VR aplikace s frekvencí intervalu 1s
Popis parametrůadb logcat -s VrApi
Log spuštění konkrétní aplikace
Všechny attributy pro logcatadb logcat | findstr com.appCompany.appPackage // Windows
OVR Metrics Tool
- Doporučená metoda měření běhu aplikace v čase. OVR Metrics Tool oproti adb logcat printuje data do grafů přímo ve VR brýlích namísto příkazovém řádku počítače. Log je možné exportovat do počítače ve formátu .csv. Aktuální verze nástroje OVR Metrics Tool je ke stažení zde. Stažený zip obsahuje .apk soubor, který je nutné nainstalovat do VR headsetu:
adb install <cesta k danému .apk souboru> // adb install C:\Users\User\Downloads\OVRMetricsTool_vX.Y.Z\OVRMetricsTool_vX.Y.Z.apk
Po spuštění aplikace OVR Metrics Tool ve VR headsetu doporučuji aktivovat možnost "Enable Persistent Overlay". Zbytek možností nastavte dle potřeb měření. Nahraná data jsou dostupná v sekci "View Recorded Sessions" nalezitelné pod menu v pravém horním rohu.
Zabudovaný profiler v herním enginu
Komunikace s android zařízením probíhá prostřednictvím adb, více o profileru v dokumentaci konkrétního enginu. (Unity, Unreal Engine ...)
- Doporučená metoda měření běhu aplikace v čase. OVR Metrics Tool oproti adb logcat printuje data do grafů přímo ve VR brýlích namísto příkazovém řádku počítače. Log je možné exportovat do počítače ve formátu .csv. Aktuální verze nástroje OVR Metrics Tool je ke stažení zde. Stažený zip obsahuje .apk soubor, který je nutné nainstalovat do VR headsetu:
-