Meta Avatars SDK - kit pro integraci avatarů od Facebooku
Společnost Meta (dříve Facebook) vydala Meta Avatars SDK - software development kit pro správu a integraci avatarů. SDK je v současnosti dostupné pro herní engine Unity, implementace možná pro VR brýle Quest 1 / 2, Rift a všechny VR platformy využívající OS Windows.
Co jsou meta avataři?
V dubnu 2021 Meta oznámila nový styl avatarů a předvedla, jak je lze integrovat do světa metaverse, když vydala Meta avatary v rámci her Epic Roller Coasters, PokerStars VR, GOLF+, Synth Riders a ForeVR Bowl. Meta Avatars SDK přidává do zážitků sociální přítomnost díky expresivním a přizpůsobitelným avatarům. Avataři mají stovky různých outfitů a fyzických vlastností. Od dubnového vydání avatarů provedla společnost Meta řadu aktualizací, které se týkají jak celkové kvality assetů, tak uživatelských voleb. V současné době Meta dále rozvíjí své možnosti s hlavním poselstvím poskytnout plnou kulturní reprezentaci v rámci metaverse.
Uživatelé si mohou nakonfigurovat své metaavatary prostřednictvím editoru, který je součástí platformy Oculus, aby je všechny aplikace mohly reprezentovat konzistentním a autentickým způsobem. Uživatelé tak nebudou muset neustále znovu vytvářet své virtuální já a zaměří se na konzistentní virtuální metaversum.
Co je Meta Avatars SDK?
SDK poskytuje mnohem víc než jen styl Meta avatara. Meta avataři jsou vytvořeni s ohledem na potřeby vývojářů tak, aby umožňovali všechny druhy zážitků ve VR. Meta Avataři interpretují sledování rukou, ovladačů i zvukových vstupů. Vlastní IK algoritmy pomáhají zajistit, aby pozice těla a výrazy obličeje avatara byly co nejrealističtější, přičemž tyto algoritmy se budou časem zlepšovat. Vývojáři mají také možnost přepsat poskytované údaje o poloze těla a výrazu obličeje. Díky tomu mohou vývojáři vytvořit zcela unikátní mechaniku meta avatara v rámci požadované aplikace.
Záměrem Meta Avatarů je obohatit sociální interakci. Základním cílem byla optimalizace pro víceuživatelské zážitky. Systém lokálně odhaduje pózu avatara a umožňuje ji přenášet ostatním účastníkům pomocí zvoleného typu sítě. Tento přístup snižuje množství potřebného výpočetního úsilí a vychází vstříc potřebě přepisování výchozího výrazu obličeje a polohy těla avatara v systému způsobem, který je v rámci zážitku autoritativní. SDK umožňuje vývojářům vytvářet přirozené víceuživatelské zážitky při současném zachování výkonu.
Co obsahuje Meta Avatar SDK?
Zásuvný modul Meta Avatars pro Unity obsahuje prefabrikáty, skripty a prostředky, které umožňují pohodlný přístup ke všem dostupným funkcím, a to včetně několika ukázek.
SDK rovněž obsahuje 32 ukázkových avatarů, které jsou k dispozici pro použití při vývoji a jsou volně k dispozici pro použití v dodávaných produktech. Tyto ukázkové avatary jsou reprezentativní pro kvalitu vlastních avatarů, které si uživatelé mohou vytvořit, a lze je také použít jako předvolby.
Jak začít s implementací Meta avatarů do aplikace?
Dokumentace společně s SDK soubory je dostupná v Meta avatars sekci webu Oculus. V případě jakýchkoli problémů nebo potřebě poskytnutí zpětné vazby můžete využít vývojářské fórum Oculus.